Vyvážený jídelníček

Zdravý životní styl je v posledních letech velmi trendy. Což je samozřejmě krásný trend, jelikož zdraví máme jenom jedno a je důležité se o něj starat!

Zdravý životní styl určitě neznamená drastické diety a hladovění. Někteří jedinci si to stále myslí. Zdravý životní styl znamená vyvážená strava, takže sem tam i nějaký ten fastfood není určitě na škodu. Jedná se o lifestyle, ne že budete držet přehnanou dietu měsíc a pak se vrátíte k absolutně nevyrovnané, nevýživné stravě. Jelikož nastane jojo efekt – vše, co jste shodili, naberete zpět, ne-li více.

doplňky stravy

Neustále slýchávám výmluvy typu: nemám čas si vařit, jsem pracovně vytížen. Což samozřejmě může být pravda, ale zas kdo si každý den nenajde pár minut času na to, aby si nachystal jednoduché jídlo. Je to jen a jen o prioritách. Například nachystání kuskusu se zeleninou vám zabere maximálně 10 minut, maso s rýží máte taktéž do pár minut hotové.

Proteinová jídla https://goodly.cz/diety-vs-hubnuti-pri-beznem-stravovani/ (Podrobnosti o proteinových jídlech naleznete zde.)

  • Tato jídla jsou bohatá na bílkoviny, což pokud cvičíte, abyste nabraly svalovou hmotu jsou důležité
  • Ale stejně tak jsou důležité, pokud chcete hubnout, určitě největší nesmysl je vyřazení bílkovin úplně, v domnění, že jde o zbytečně moc tuku

Jaké potraviny jsou bohatá na protein?

  • Řecký jogurt
  • Losos
  • Vejce
  • Cottage sýr
  • Tofu
  • Zelený hrášek
  • Tuňák
  • quionoa
  • Samozřejmě kuřecí maso a tak dále

protein – šunka, vejce

Každé jídlo by mělo obsahovat bílkoviny. Není na škodu střídat rostlinné a živočišné zdroje bílkovin. Pokud chystáte jídlo, které bílkoviny neobsahuje, můžete ho o bílkoviny jednoduše obohatit. Například do těsta, kaše či smoothie můžete přidat proteinový prášek.

Protein je nejvhodnější pít po tréninku? (avšak jak už jsem psala výše, není to pravidlo, proteinový prášek můžete přidat do vašeho oblíbeného receptu).

  1. Protein startuje regeneraci a obnovu svalových tkání
  2. Doplňuje snadno stravitelné bílkoviny
  3. Doplní energii a zároveň zažene první pocit hladu a podpoří spalování
  4. Podpoří imunitu
  5. A samozřejmě je to chutná odměna!