I autožárovka se může pokazit předčasně

Spolehlivost na prvním místě

Spolehnout se na technické vybavení vozidla je to první, co nás zajímá v okamžiku, kdy usedáme za volant. Kabina vozu se musí stát bezpečným zázemím, abychom se dopravili do cíle naší cesty bez úhony a ve zdraví. Zajímá nás nejen stav podvozku, karosérie, pohonné a brzdové soustavy, ale také světlometů. Záleží tedy také na tom, jaký světelný zdroj se v nich nachází, co lze od něj očekávat, a jak dlouho bude schopen vydávat dostatek umělého světla pro bezpečnou jízdu.

A v tomto bodě se řada výrobců autožárovek rozchází a ne každý vám garantuje to, co bychom od osvětlovací techniky vyžadovali.
přední světla BMW

Rozdíl ve světelném toku

Světelný tok je parametr, který nás informuje o tom, kolik světelné energie je zdroj schopen vydat za jednotku času. Značí se v lumenech a pro všechny žárovky do předních světlometů platí jednotná maximální povolená hodnota 1500 lumen. Všichni výrobci musí tuto hodnotu dodržet, neboť je stanovena zákonem. Bohužel to však neplatí o minimálním osvitu, který limitován není, a může se tedy stát, že v obchodě sáhnete po výrobku se světelným tokem např. 1200 lumen, a je pak ohrožena bezpečnost nejen vaše, ale i všech ostatních osob, které jsou součástí silničního provozu.

Tento parametr nepodceňujte, ověřte si jej již před zakoupením výrobku, ale jistotu ideálního množství vyzařovaného světla máte v podstatě jen u značkových autožárovek. Například výrobci Philips a Osram zaručují u všech typů halogenových žárovek jak potřebnou délku světelného kuželu, tak i intenzitu osvitu.
jízda v osvětleném tunelu

Minimální počet reklamací

Některé e-shopy mají u vybraných druhů zboží označeno množství reklamací a tím výrazně přispívají k výběru vhodných produktů k zakoupení. Nízký počet reklamovaných vad a především zajištěné záruční podmínky s bezproblémovým průběhem reklamačního řízení očekávejte opět u značkových výrobců autožárovek, jimiž jsou např. Philips, Osram, Tungsram a Bosch. Pro tyto mamutí výrobní giganty je důležité především zachování dobrého jména společnosti a tím pádem zajištění spokojenosti samotného zákazníka.